Friday, November 11, 2011

那些年

A present.
11.11.11.

From mtppc.
:)

This is going to be one long post.

*Warning: Spoilers ahead!*

You Are the Apple of My Eye.

Why is movie is vvvvvvv nice.
No. 1 There are too many funny parts!

第二,看完之后,它会使你不断回想电影里的情节。

At first it was meant to be this very sweet movie,
but I ended up feeling sad after watching it!
:(

Eventually I kind of got over it and thought of all the funny parts again.
Especially when I talked to QiYee about it.
We kept laughing and laughing,
& time passed by so quickly!




Haha funny characters' introduction.
不能同年同月同日生,但願人長久,千里共嬋娟。
like --"
Somebody ah, keep laughing de lor hor.

这就是 好学生 与坏学生 的距离。
“我不是看不起成績差的人,我是看不起那些自己不努力讀書就看不起努力讀書的人”

原本我以为,如果有一天能看到品学兼优的沈佳宜出糗,一定是上学最大的乐趣。
我说,原本。

haha i like this part. *poke*

“人生本来很多事都是徒劳无功的啊。”

光头与马尾
“老板!来碗超帅的光头!”


从国中到高中,我就只会读书 T.T


So cute, winter still eat ice-cream.

柯景腾,你真的喜欢我吗?
喜欢阿.
我总觉得你把我想得太好了,我根本没有你想的那魔好.
你喜欢我,让我觉得......有点怪怪的.
有什么好奇怪?
我也有你不知道的一面阿,我在家里也会很邋遢,也会有起床气,
也会因为一点小事就跟我妹吵架,我就......很普通阿.
........
真的,你仔细想想,你真的喜欢我吗?
喜欢阿.
你很幼稚耶,根本没有仔细想.你想好以后再跟我说.

一直以来我都觉得自己是个很有自信的人,那时我才发现,
原来在喜欢的女孩面前,我比谁都胆小.

我觉得这应该是每个女生都会想的吧。
不知道这份喜欢会维持多久,因此感到不安。

沈佳宜,我很喜欢你,非常喜欢你。
总有一天我一定会追到你,百分之一千万一定会追到你。
不要……我没有问你,所以你也不可以拒绝我
拜託不要……不要現在告訴我……
请让我继续喜欢你

This part is the most argh! part okayy!
Otherwise the ending could have been different.

And then... this had to happen...
男生想在女生的面前表現出自己最強的一樣,但女生在意的是男生身上的傷口。
「幼稚!」 「對!我就是幼稚,只有笨蛋才會追你那麼久!」 「那你就不要追啊!」

I think the above part is imagined, because I saw this...

一個故事就像一張紙,一旦破了一個裂角,這個角只會越來越大。
「對不起,是我幼稚……」
他知道,只要一句簡單的話,就可以讓她不再傷心。
但是他無法去做到,不是不想做,就是做不到。
最後在大雨中,哭泣的他跟她把這張紙徹底的撕開了。

argh! see see see. or else they could have made up!

常常听人家说啊,恋爱最美好的就是暧昧的时候..

“也许,在另一个平行空里,我们是在一起的。”

Lol the comic-fan guy was super funny,
still can say
有鬼!
when it was actually an earthquake
--"

And yup,
(Actually i skipped some parts haha. She didn't like the guy but they still got together!)

At first when Quan Lian Xian Sheng appeared, I thought he was acting as her dad!
:X oops.

谢谢你喜欢我。
我也喜欢当年喜欢着你的我。



If you have stayed a little longer....



I was very sad when I couldn't put these songs on my playlist okay!
Shall listen to them here!
I want to get the book & the soundtrack!
Wah, after listening & watching this,
I emo again x.x


倔強的孩子氣 拉遠我們的距離
自己擦乾淚滴 不回頭轉身而去

是命運的結局 還是下一章序曲
看著天燈 緩緩的升起
直到那天喚醒 平行時空的夢境
月光灑滿回憶 我們在星空下相遇

Listening to this song makes me feel like crying..

所有错过的事。。

那些年,我們一起追的女孩。

No comments:

Post a Comment